Itse olen myös siinä tilanteessa, että lääkekannabis olisi yksi mahdollisuus eli se lähes ainoa apu. Kipupotilaana olen hirrrrrrrrmuisen kokeilu- ja säätörumban jälkeen (eli n. 10 vuoden ajan) kärsinyt kovista kivuista ja lihasjäykkyydestä sekä nivelongelmista mm. fibromyalgian, spinaalistenoosin, akillesjänteiden rappeuman, kulumien (selkä, lonkat, olkapäät) takia.
Nyt olen vuoden verran saanut yksityiseltä kipupolilta ns. vahvoja opiaatteja, jotka eivät kuitenkaan auta (Temgesic ei auttanut lainkaan OxyContin vähän, annoksella 50 mg/vrk, olisivat kyllä nostaneet annosta – katsoin sen turhaksi).