AdHd, mies 39 vuotta

Olen käyttänyt kannabista noin 17v melkein päivittäin AdHd.n oireiden lievitykseen joko polttamalla tai syömällä. Kärsin myös ajoittaisesta hermokivusta.

Olen ollut yrittäjä jo jonkun vuoden ja olen pystynyt hoitamaan työni ja siihen liittyvät velvoitteet ongelmitta ja jopa paremmin kannabiksen vaikutuksen alaisena kuin ilman.

Mainittakoon ensiksi etten ole lääkärille maininnut käyttäväni kannabista mutta en ole myöskään käyttänyt mitään AdHd lääkkeitä koska vatsani ei niitä sulata ja saan kärsiä myös unettomuudesta syömishäiriöistä jne. kyseisten lääkkeiden vuoksi mutta kannabis ei aiheuta mitään kyseisiä jälkioireita.

Lue lisää

Ex-peliriippuvainen, mies 33 vuotta

Olin kärsinyt peliriippuvuudesta koko elämäni. Jossain vaiheessa uhkapeleistä aiheutui minulle niin suuria rahallisia menetyksiä, että ne alkoivat vaikuttaa jo terveyteeni. Kuukausien ruokahaluttomuuden ja unettomuuden jälkeen sain raahattua itseni lääkärin vastaanotolle, jossa diagnoosi oli vakava masennus. Lääkäri määräsi minulle samalta istumalta kuurin masennuslääkkeitä, joita aloinkin syömään heti samana päivänä.

Seuraavat neljä vuotta meni erilaisten SSRI- ja SNRI-lääkkeiden vaikutuksen alaisena. Lääkkeitä vaihdettiin ja annoksia nostettiin tasaisin väliajoin.

Lue lisää

Lääkekannabiksen ja nuorten kannabiksen saatavuuden välillä ei olekaan yhteyttä

Yksi suomalaisten yleisimmistä huolista koskien kannabiksen laillistamista on: kannustaako kannabiksen lääke- tai viihdekäytön hyväksyminen nuorisoa käyttämään kannabista? Yhdysvalloissa lääkekannabiksen suhteen asiasta on saatavilla tutkimustietoa. Marraskuun presidentinvaalien yhteydessä amerikkalaiset tulevat ilmaisemaan kantansa jälleen myös kannabikseen. Ainakin puolen tusinan osavaltion kannabispolitiikkaan on odotettavissa lievennyksiä, sillä osassa osavaltioissa lääke- ja jopa viihdekäytön sallimista ajavat ovat enemmistössä. Laillistamista odotetaan osalta vaaliehdokkaista tulevissa vaaleissa, jossa tutkimustulokset nuorten…

Lue lisää