5 reseptilääkettä jotka voit korvata kannabiksella

Kannabista on käytetty vuosituhansien ajan lääkkeenä ympäri maailmaa, ja poliittisista syistä aloitetun huumesodan takia olemme vasta hiljattain alkaneet hyödyntää sen lääkinnällisiä ominaisuuksia uudestaan. Samaan aikaan kun kannabista laillistetaan USA:ssa ja maailmalla, yhä useampi tulee tietoiseksi siitä mitä tällä kasvilla on tarjota lääkekäytössä. Yllättävän monet reseptilääkkeet voitaisiin helposti korvata kannabiksella, sillä eri lajikkeiden muodostama lääketieteellisten ominaisuuksien kirjo on suorastaan…

Lue lisää

Hanna, 25 vuotta

Mä en aio olla hiljaa koska pelkään leimautumista. Mä haluan huutaa tämän asian koko maailmalle koska tässä ei ole mitään mistä pitäisi vaieta ja hävetä. Mä olen kärsinyt reilu 1,5v todella vaikeista MS-taudin neuropaattisista kivuista. Jalat ovat tuntuneet 24/7 siltä että ne palavat ilmiliekeissä.

Lue lisää

Lehdistötiedote 5.7.2016: Kansalaisaloite kannabiksen rangaistavuuden poistamiseksi

Suomalaisen Vihreä Lohikäärme -liikkeen perustama Suomen Kannabisliitto laittoi 1.7.2016 vireille kansalaisaloitteen kannabiksen yksityisen käytön, hallussapidon ja kasvatuksen depenalisoimiseksi. Tämä ei tarkoita sitä, että yksityisestä kannabiksen käytöstä oltaisiin nyt tekemässä laillista. Kannabiksen käyttöä pidettäisiin yhä oikeudellisessa mielessä rikoksena, mutta rikosoikeudellisia rangaistuksia ei käytettäisi.

Lue lisää

Jalmari, mies 61 vuotta

Minulle pamahti viitisen vuotta sitten kolmoishermosärky eli trigeminusneuralgia. Kohtaukset ilmenevät kasvoilla. Niitä tuli päivittäin ja ne olivat niin tuskallisia että alkoi ajatus kaulakiikusta voimistua mielessä. Lääke kuitenkin löytyi karpamatsepiinin (epilepsialääke) muodossa. Välillä riittää pienempi annos kun taas välillä on annos nostettava yli “sallitun”. Ja sisäkalut naukuvat.

Onneksi kannabistietoa löytyy. Aloin tutkia artikkeleita ihmelääkkeestä joka auttaa lähes vaivaan kuin vaivaan. Aiemmin kuvittelin että kannabista pössyteltiin vain omaksi iloksi.

Lue lisää

PajariPrinsessa, nainen 23 vuotta

Olen 23-vuotias nainen, ja kärsinyt aurallisesta migreenistä jo ala-asteelta lähtien. Aluksi kohtaukset olivat satunnaisia ja jokseenkin siedettäviä. Pientä näköhaittaa, etovaa oloa ja päänsärkyä. Lukioon mennessäni migreenikohtaukset pahenivat; migreenin sattuessa en nähnyt ollenkaan eteeni, oksentelin useita tunteja, en pystynyt puhumaan, ja pääkipu oli lähes sietämätöntä. Kohtauksesta toipuminen vei aina seuraavankin päivän, olo oli sumea ja päässä jälkijomotus, kutsuin sitä migreenikrapulaksi.

Lue lisää